Συχνές Ερωτήσεις

Η μάθηση είναι διασκέδαση! Η μέθοδος, είναι ο δρόμος προς αυτήν!

Class IconΓια γονείς μικρών μαθητών

Ποιά είναι η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί;

Η ηλικία στην οποία το κάθε παιδί θα ξεκινήσει τη διαδικασία εκμάθησης της γλώσσας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Το σίγουρο είναι ότι δεν μπορούμε να δώσουμε μία απάντηση που να ταιριάζει σε όλους, καθώς κάθε παιδί είναι μία ξεχωριστή περίπτωση. Ωστόσο, ακολουθώντας τις ανάγκες της εποχής μας, θέλουμε το παιδί μας να μάθει να χειρίζεται τη γλώσσα με ακρίβεια και ευχέρεια φυσικού ομιλητή. Για το λόγο αυτό, είναι καλό τα παιδιά να ξεκινούν σε μικρή ηλικία ώστε να μάθουν χρησιμοποιώντας τους ίδιους μηχανισμούς με τους οποίους έμαθαν τη μητρική τους γλώσσα. Σε αυτές τις ηλικίες, επίσης, μπορούν να αναπαράγουν τους ήχους μιας ξένης γλώσσας με ακρίβεια, καθώς ακόμη διαμορφώνονται οι αρθρωτικές συνήθειες. Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να κάνουν τα πρώτα τους βήματα παίζοντας και διασκεδάζοντας, γιατί ο στόχος μας είναι να αγαπήσουν τη γλώσσα. Σημαντικός παράγοντας είναι επίσης και η σχολική ετοιμότητα και ωριμότητα του παιδιού. Γενικά, αν ένα παιδί έχει ολοκληρώσει ομαλά τον κύκλο του Νηπιαγωγείου, συνίσταται να ξεκινήσει ταυτόχρονα με την Α΄Δημοτικού στο τμήμα Pre-Junior ή εναλλακτικά να ενταχθεί στο τμήμα Junior στην Β΄ή Γ΄Δημοτικού το αργότερο.

Τάξη ή ιδιαίτερο;

Τα τελευταία χρόνια, εξ’αιτίας της οικονομικής κρίσης, παρατηρούμε μία άνθηση του ιδιαίτερου μαθήματος που προσφέρεται πλέον σε πολύ χαμηλές τιμές, μια λύση όμως που σε καμιά περίπτωση δεν προσφέρει εγγυήσεις ποιότητας.

Η μάθηση έχει αποδειχθεί με έρευνες ότι είναι μια κοινωνική βιωματική διαδικασία. Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα και πιο ευχάριστα σε ένα φιλικό περιβάλλον τάξης μαζί με συνομηλίκους τους, γιατί μάθηση αποτελεί όχι μόνο η ξερή προσφορά γνώσεων αλλά και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους όπως κοινωνικοποίηση, ομαδικότητα, συνεργασία, και προσέγγιση και επίτευξη στόχων μαζί με άλλους. Αυτές είναι οι δεξιότητες που τα παιδιά μας θα χρειαστεί να έχουν ως πολίτες του 21ου αιώνα. Αυτά τα εργαλεία μπορεί να τους τα προσφέρει μόνο ένα κέντρο ξένων γλωσσών το οποίο διαθέτει ένα σωστά δομημένο εκπαιδευτικό σύστημα, ένα σχολείο που συνεχώς ενημερώνεται και αλλάζει τις μεθόδους διδασκαλίας του, επιμορφώνει τους καθηγητές του και εκσυγχρονίζει τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτει. Το κέντρο ξένων γλωσσών, το οποίο ελέγχεται από το Υπουργείο Παιδείας και συμμετέχει στους Πανελλήνιους Συλλόγους (Palso, Europalso), έχει επενδύσει στη σύνθεση του ιδανικού περιβάλλοντος για κάθε μαθησιακό τύπο μαθητή ενώ παράλληλα οι μαθητές έχουν να κερδίσουν κάτι από την ξεχωριστή προσωπικότητα του κάθε διδάσκοντα εκεί. Φτάνει να αναλογιστεί κανείς αν ποτέ θα στερούσε από το παιδί του την εμπειρία του Ελληνικού Σχολείου μόνο και μόνο για να το διδάξει ένας μόνο εκπαιδευτής στο σπίτι.

Μέσα στην τάξη, οι μαθητές παρακινούνται μεταξύ τους καθώς η ομάδα πάντα προάγει την ευγενή άμιλλα των μελών της. Και η καταξίωση του παιδιού και ειδικά του εφήβου μέσα σε μια μικρή κοινωνία όπως είναι η τάξη είναι πολύ σημαντική για την ψυχολογία του. Αντίθετα, στο ιδιαίτερο, το ρυθμό τον ορίζει ο μαθητής, δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης και αξιολόγησης, ενώ το μάθημα ακυρώνεται ‘όποτε έχουμε κάτι σημαντικότερο’, κι έτσι χάνεται το σύστημα και η συνέπεια.

Στον μικρόκοσμο της τάξης, ο μαθητής εκτίθεται σε πολλά ερεθίσματα καθώς βιώνει πραγματικές συνθήκες χρήσης της γλώσσας. Έτσι, χρησιμοποιεί την ξένη γλώσσα για να συζητήσει, να διαφωνήσει, να διαπραγματευτεί και να επιχειρηματολογήσει. Αυτό ακριβώς θα κλιθεί να κάνει και στις προφορικές εξετάσεις των πτυχίων, οι οποίες διεξάγονται σε ζεύγη μαθητών, κι εκεί το παιδί που κάνει ιδιαίτερα θα έχει στερηθεί τη σωστή πρακτική εξάσκηση.

Τέλος, στο ιδιαίτερο μάθημα είναι πολύ δύσκολο να ελέγχθει η παιδαγωγική επάρκεια του διδάσκοντα και οι δικές του γνώσεις και η μεθοδολογία. Το σίγουρο είναι ότι επαγγελματίες με Πανεπιστημιακή εκπαίδευση και τίτλους σπουδών δε θα καταφύγουν σε τόσο χαμηλές τιμές, άρα τέτοιου είδους ιδιαίτερα θα πρέπει να μας κινήσουν τις υποψίες.

Βέβαια, το ιδιαίτερο μάθημα έχει σίγουρα τη θέση του στην εκπαιδευτική διαδικασία, όταν γίνεται παράλληλα με το σχολική διδασκαλία ως ενίσχυση και κάλυψη κενών. Υπάρχουν και περιπτώσεις μαθητών που δε μπορούν λόγω άλλων υποχρεώσεων να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα ενός οργανωμένου σχολείου ξένης γλώσσας (π.χ. πολύ εντατικό πρόγραμμα προπόνησης) ή περιπτώσεις μαθητών που έχουν ανάγκη να προχωρήσουν με τους δικούς τους εξατομικευμένους ρυθμούς. Και σε αυτή την περίπτωση όμως είναι καλό οι γονείς να απευθύνονται σε ένα αξιόπιστο σχολείο για την εύρεση μιας ποιοτικής λύσης.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ

Πτυχίο όπως-όπως ή πτυχίο όπως πρέπει;

Eίναι αλήθεια ότι ένας από τους πρωταρχικούς στόχους εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας είναι η απόκτηση ενός πιστοποιητικού γλωσσομάθειας. Ωστόσο, πολλές φορές παρατηρούμε ότι υπάρχουν πολλές παρανoήσεις πάνω στο θέμα αυτό. Πρώτα απ’όλα, η συμμετοχή του κάθε μαθητή σε μία τάξη εξετάσεων σημαίνει ότι ο μαθητής αυτός έχει ολοκληρώσει σωστά τις προηγούμενες τάξεις και δεν έχει κενά. Η συμμετοχή σε εντατικά μαθήματα δε συνιστάται σε μαθητές μικρής ηλικίας, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο άγχος και αυτό να έχει αρνητικά αποτελέσματα. Γενικά, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι η εκμάθηση της γλώσσας είναι μια διαδικασία η οποία θέλει χρόνο αν θέλουμε να εμπεδώσουμε τις γνώσεις μας και να αναπτύξουμε κριτική σκέψη και αυθόρμητη έκφραση σε γραπτό και προφορικό λόγο. Επίσης, σε καμιά περίπτωση δεν τελειώνει με την απόκτηση του τίτλου γλωσσομάθειας, καθώς ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να φροντίζει να έχει επαφή με τη γλώσσα, ώστε να μην χάσει το επίπεδο που έχει κατακτήσει.

Ένα άλλο μεγάλο ζήτημα με τις εξετάσεις είναι οι φήμες ότι υπάρχουν «εύκολα» και «δύσκολα» πτυχία. Αυτό που πραγματικά ισχύει όμως είναι διαφορετικά στυλ εξέτασης που ταιριάζουν στις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε υποψηφίου. Εμείς έχουμε επιλέξει έγκυρους και αξιόπιστους φορείς πιστοποίησης και η επιλογή των εξετάσεων στις οποίες θα συμμετάσχει ο κάθε μαθητής γίνεται μέσα από τη συνεργασία σχολείου, οικογένειας και μαθητών με βάση την επίδοση τους στην τάξη αλλά και στις εξετάσεις προσομοίωσης. Μην ξεχνάτε όμως ότι απώτερος στόχος είναι η πραγματική κατάκτηση της γνώσης και όχι μεμονωμένα η απόκτηση ενός πιστοποιητικού.

Πώς ξέρω ότι το παιδί μου μελετάει στο σπίτι;

Με το πέρασμα από το δημοτικό στο γυμνάσιο, ή ακόμα και στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, οι περισσότεροι γονείς αντιμετωπίζουν τα πρώτα δείγματα ανεξαρτησίας του παιδιού. Οι μαθητές δε θέλουν πια έλεγχο και οι γονείς νιώθουν ότι πλέον δεν μπορούν να ελέγχουν είτε επειδή δεν επαρκούν οι γνώσεις τους ή επειδή δεν έχουν χρόνο. Φυσικά, όσο πιο εξαρτημένη  από τους γονείς ήταν η μελέτη ως τώρα τόσο πιο δύσκολο θα είναι να συνηθίσει ο μαθητής να μελετά μόνος του σωστά και υπεύθυνα. Ο απογαλακτισμός θα πρέπει να γίνει σταδιακά και για το πρώτο διάστημα οι γονείς θα πρέπει να διατηρούν μια πολύ στενή επικοινωνία με το σχολείο και τους καθηγητές του παιδιού, ώστε να παρακολουθήσουν την επίδοσή του. Αν η επίδοση πέφτει ραγδαία και ο μαθητής δε μελετά αλλά «χαζεύει», θα πρέπει να βρούμε θετικούς τρόπους να τον βοηθήσουμε στην προσπάθεια αυτή. Με αυτό εννοούμε ότι θα πρέπει να συζητήσουμε μαζί εξετάζοντας τι δεν κάνει μόνος του ο μαθητής και γιατί, έτσι ώστε να του δείξουμε τρόπους να το κάνει, πάντα σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς. Είναι σημαντικό να αποφύγουμε να χρησιμοποιήσουμε σκληρή γλώσσα και προσβλητικά επίθετα τα οποία θα μειώσουν την αυτοεκτίμηση του παιδιού μας και θα το στρέψουν μακριά από τη μελέτη. Αντίθετα θα πρέπει να του δείξουμε εμπιστοσύνη και να του αποδείξουμε ότι το στηρίζουμε.  Στο σχολείο μας πιστεύουμε ότι η μελέτη ανήκει στον μαθητή και είναι δική του ευθύνη. Ο γονέας μπορεί να είναι συμπαραστάτης, υποστηρικτής, επιβλέπων αλλά δε θα πρέπει να είναι αυτός που κάνει τη μελέτη ούτε αυτός που διδάσκει.

Class IconΓια έφηβους και φοιτητές

Πώς μελετάω στο σπίτι και πόση ώρα χρειάζεται;

Η μελέτη στο σπίτι είναι προσωπική υπόθεση του κάθε μαθητή και ο χρόνος που χρειάζεται εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Η σημασία της μελέτης για την επίδοση μέσα στην τάξη είναι κεντρικής σημασίας οπότε είναι ένα ζήτημα που πρέπει να το δούμε πολύ σοβαρά.  Η σωστή μελέτη ξεκινά με τη σωστή παρακολούθηση μέσα στην τάξη. Καθώς ο καθηγητής γράφει στον πίνακα, καλό είναι να κρατάς σημειώσεις. Όταν γυρίσεις σπίτι, κοίταξε τα καθήκοντά σου και υπολόγισε πόσο χρόνο έχεις ως το επόμενο μάθημα. Θα πρέπει οπωσδήποτε να προγραμματίσεις τη μελέτη να γίνει τουλάχιστον μια μέρα πριν το μάθημα και σε καμία περίπτωση να μην το αφήσεις για την τελευταία στιγμή . Σε γενικές γραμμές για κάθε 1 ώρα μαθήματος χρειάζεται μισή ώρα μελέτης. Αυτό, βέβαια, αλλάζει ανάλογα με την επίδοση του κάθε μαθητή (μαθητές χωρίς κενά συνήθως χρειάζονται λιγότερη μελέτη) και το πόσο μαθαίνεις παρακολουθώντας μέσα στην τάξη.

Αν έχεις να μελετήσεις λεξιλόγιο, ξεκίνα από το κείμενο στο οποίο βρίσκονται οι λέξεις. Πρώτα μελέτησε το κείμενο πολλές φορές και υπογράμμισε τις καινούριες λέξεις μαζί με τις προθέσεις ή όσες άλλες εκφράσεις(idioms, collocations) έχετε επισημάνει. Στη συνέχεια μελέτησε το λεξιλόγιο δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή σε συνώνυμα, παραδείγματα και παράγωγα. Μάθε την ορθογραφία σου πάντα γράφοντας τις αγγλικές λέξεις. Έπειτα, κάνε τις ασκήσεις του λεξιλογίου χωρίς να βλέπεις τις λέξεις από το Companion, ώστε να ελέγξεις τη δουλειά σου. Μετά μπορείς να ελέγξεις και να δεις αν οι απαντήσεις είναι σωστές και να διορθώσεις τα λάθη σου.  Αν έχεις γραμματική, μελέτησε τους πίνακες και τις σημειώσεις σου από την τάξη. Στη συνέχεια, κάνε τις ασκήσεις. Για την έκθεση, χρειάζεται να έχεις μαζί σου τις σημειώσεις σου από την τάξη, το πλάνο σου (το οποίο μπορεί να το έφτιαξες στην τάξη) και την έκθεση-μοντέλο που προτείνει το βιβλίο σου. Μην ξεχάσεις να δεις ξανά το κείμενο που μελέτησες στην αρχή του κεφαλαίου. Ψάξε καινούριες λέξεις και καινούριες εκφράσεις που έχεις μάθει και χρησιμοποίησέ τες. Όταν η καθηγήτριά σου σού επιστρέψει την έκθεση, μελέτησε τα λάθη σου, διάβασε τις σημειώσεις που σου έγραψε και βάλε στόχο ποιο λάθος δε θα επαναλάβεις.

Τι μπορώ να κάνω για να βελτιώσω τα αγγλικά μου;

Στην εποχή της τεχνολογίας και των διαδικτυακών μέσων μπορούμε να κάνουμε πολλά για να βελτιώσουμε τα αγγλικά μας. Πρώτα-πρώτα, ξεκίνα με τα όσα σου δίνει το σχολείο. Μελέτησε και οργάνωσε καλύτερα το υλικό σου ώστε να μπορείς να κάνεις πιο εύκολα επανάληψη. Οργάνωσε το λεξιλόγιο σε ομάδες. Για όσες λέξεις σε δυσκολεύουν πάρε χαρτάκια τετράγωνα και γράψε το παράδειγμα από το Companion στη μία πλευρά και στην άλλη τη λέξη. Φτιάξε ένα πάκο με τέτοια χαρτάκια και κάνε επανάληψη όποτε έχεις χρόνο. Θα δεις ότι σύντομα, θα βλέπεις τη λέξη και θα λες το παράδειγμα.  Άρχισε να διαβάζεις. Τίποτα δε μας βοηθά να εκτεθούμε στη γλώσσα όσο μας βοηθά το συνεχές κείμενο. Αν δε σου αρέσουν τα βιβλία, διάβασε ένα περιοδικό στα αγγλικά. Στην ιστοσελίδα μας θα βρεις συνδέσμους για περιοδικά και εφημερίδες. Η ανάγνωση πρέπει να σου δίνει ευχαρίστηση, άρα δε χρειάζεται να «τρέχεις» στο λεξικό κάθε φορά που βρίσκεις μία άγνωστη λέξη. Προσπάθησε να μαντέψεις τι σημαίνει! Μπορείς να κάνεις κάτι και για την ακουστική κατανόηση (listening). ΤοYouTube είναι ένας θησαυρός που μπορεί να σε βοηθήσει να ακούς αγγλικά χωρίς το άγχος της εξέτασης. Το καλύτερο είναι οι ομιλίες TED(θα βρεις τον σύνδεσμο στην ιστοσελίδα μας) οι οποίες αναφέρονται σε πολλά θέματα. Απλά άκου και άκου ξανά ώστε να πιάσεις αυτά που δεν άκουσες την πρώτη φορά. Στην ιστοσελίδα μας θα βρεις συστάσεις για πολλές άλλες ιστοσελίδες οι οποίες θα σε βοηθήσουν να εξασκήσεις τα αγγλικά σου παίζοντας. Αν έχεις διάθεση και θέλεις να κάνεις περισσότερα για να βελτιώσεις τα αγγλικά σου, ρώτησε τη δασκάλα σου που θα σου δώσει περισσότερες ιδέες για σένα προσωπικά.

Άγχος επίδοσης

Όταν γράφουμε διαγώνισμα ή δίνουμε σημαντικές εξετάσεις είναι φυσικό να νιώθουμε άγχος ή νευρικότητα. Αυτό οφείλεται στο φόβο της αποτυχίας και είναι κοινό σε όλους μας επειδή κανένας δε θέλει να αποτύχει όσο λίγο και αν έχει προσπαθήσει. Ωστόσο, το άγχος αυτό μπορεί να σε παρασύρει να χάσεις πολύτιμο χρόνο και να σε μπερδέψει, οπότε είναι σημαντικό να μάθεις να το διαχειρίζεσαι. Όταν νιώθεις ότι η καρδιά σου χτυπάει πολύ δυνατά, πάρα πέντε βαθιές ανάσες χωρίς να φυσάς. Κλείσε τα μάτια σου και δώσε προσοχή στην εισπνοή σου (μύτη) και την εκπνοή σου (στόμα). Νιώσε το στομάχι σου να φουσκώνει, αλλιώς δεν αναπνέεις βαθειά. Μετά διάβασε όλο το θέμα και άσε το εγκέφαλό σου να ετοιμάζει τις επόμενες απαντήσεις. Αν κάτι σε δυσκολεύει, άφησέ το. Καλύτερα να μη γράψεις μία απάντηση, από το να χάσεις πολλές επειδή ασχολείσαι με τη μία. Πολλά εξαρτώνται, επίσης, από το πόσο καλά έχεις κοιμηθεί και από το αν είσαι χορτάτος οπότε φρόντισε να τελειώσεις την επανάληψή σου νωρίς και να προσφέρεις στον εαυτό σου λίγη ξεκούραση. Μπορεί να σου φανεί περίεργο, αλλά αυτή η ξεκούραση θα σου δώσει πιο πολλά από ό,τι το ξενύχτι και οι βιαστικές επαναλήψεις της τελευταίας στιγμής.

Class IconΕνήλικες & Επαγγελματίες

Πώς να ξεκινήσω πάλι μετά από καιρό;

Η επιστροφή στα θρανία μετά από μεγάλο διάστημα δεν είναι εύκολη. Ωστόσο, αν πραγματικά χρειάζεστε ένα πιστοποιητικό γλωσσομάθειας ή αισθάνεστε ότι πρέπει πλέον να αρχίσετε αγγλικά, ελάτε να συζητήσουμε τις ανάγκες σας. Είναι συνετό να μην αγχωθείτε υπερβολικά διότι κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει στην παραίτηση. Διαλέξτε ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα σπουδών με βάση το χρόνο που έχετε στη διάθεσή σας τόσο για παρακολούθηση όσο και μελέτη. Όταν ξεκινήσετε, δείτε το καινούριο αυτό ξεκίνημα ως κάτι ολότελα καινούριο και μη σκέφτεστε τις δυσκολίες του παρελθόντος, πολλές από τις οποίες μπορεί να έχουν ήδη ξεπεραστεί. Καλό είναι να επιμείνετε στο πρόγραμμά σας και να μην αναβάλετε μαθήματα. Η συνεργασία και η αλληλεπίδραση με άλλους σπουδαστές και η συμπαράσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου μας θα κάνουν την όλη προσπάθεια πιο εύκολη και διασκεδαστική.

Χρόνος για μελέτη

Οι περισσότεροι ενήλικες, φοιτητές ή επαγγελματίες, ανησυχούν πολύ για το χρόνο που θα χρειαστεί για μελέτη. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούμε να δώσουμε ακριβείς πληροφορίες καθώς ο χρόνος μελέτης εξαρτάται από το επίπεδο του κάθε μαθητή, τον τρόπο παρακολούθησης μέσα στην τάξη και τη γενικότερη διαδρομή του. Ωστόσο, σίγουρα θα χρειαστείτε περίπου 45 λεπτά μελέτης για κάθε 90λεπτο μάθημα. Σημαντικό είναι να μην κάνετε απουσίες από το μάθημα ακόμα και στο διάστημα της εξεταστικής. Ακόμα κι αν δεν έχετε μελετήσει, προσπαθήστε να παρακολουθήσετε με τα όσα γνωρίζετε, ώστε να μην χάσετε τη σειρά των παραδόσεων.

Ποιο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας να διαλέξω;

Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχουν εύκολα και δύσκολα πτυχία. Το κάθε επίπεδο γλωσσομάθειας έχει περιγραφεί με σαφήνεια και με βάση πολλές παραμέτρους από το Αναλυτικό Πλαίσιο Αναφοράς για την Ξενόγλωσση Εκπαίδευση και οι εξετάσεις προσπαθούν να καθορίσουν αν οι συμμετέχοντες έχουν αυτές τις δεξιότητες.

Σημαντικό είναι να έχετε εμπειρία όλων των εξετάσεων που έχετε στη διάθεσή σας, ώστε να μην κάνετε βιαστική επιλογή. Σε κάποιες εξετάσεις ο χρόνος παίζει σημαντικό ρόλο και μετατρέπεται σε παράγοντα δυσκολίας. Αν αγχώνεστε εύκολα ή έχετε προβλήματα με τη διαχείριση του χρόνου, καλό είναι να μη διαλέξετε αυτές τις εξετάσεις. Σε κάθε περίπτωση, μέσα από στενή συνεργασία και συζήτηση εμείς σας στηρίζουμε για να κάνετε την επιλογή του πτυχίου που ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες, τις δεξιότητες και το χρόνο σας ώστε να επιτύχετε άμεσα τον στόχο σας.

Αντίθετα με τις φήμες που κυκλοφορούν, τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας των αναγνωρισμένων φορέων δε λήγουν, ούτε παύουν να αναγνωρίζονται μετά από ένα διάστημα. Ωστόσο, τα περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο αλλά και μεταναστευτικοί οργανισμοί σε Αυστραλία και Καναδά ζητούν πρόσφατη απόδειξη επιπέδου γλωσσομάθειας. Σε αυτή την περίπτωση, αν έχει παρέλθει μεγάλο διάστημα από την απόκτηση της πιστοποίησής σας, μπορείτε να δώσετε τις εξετάσεις IELTS (Academic ή General αντίστοιχα). Πρόκειται για μια πολύ δημοφιλή εξέταση διεθνώς, αναγνωρισμένη και από τον ΑΣΕΠ,  με συχνές εξεταστικές μέσα στο χρόνο και άμεση ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε www.britishcouncil.gr/exam/ielts/

Οι εξετάσεις BULATS  είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο το οποίο εκτιμά τις γλωσσικές δεξιότητες των υποψηφίων για το εμπόριο, τη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις γρήγορα και οικονομικά, γεγονός που τις καθιστά εξαιρετικά σημαντικές για τους επαγγελματίες δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν μία πιστοποίηση άμεσα, με ποιοτικό τρόπο και αξιόπιστο αποτέλεσμα. Οι εξετάσεις αυτές διεξάγονται από τα επίπεδα γλωσσομάθειας Α2-C2 και, όπως προαναφέρθηκε, διενεργούνται διαδικτυακά. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε www.cambridgeenglish.org/exams/bulats/