Το σχολείο μας συμβαδίζει με τις εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης επιλέγοντας ένα συνδυασμό εκπαιδευτικών τεχνικών από ένα ευρύ φάσμα σύγχρονων παιδαγωγικών μεθοδολογιών (principled eclecticism) καθώς την αξιοποίηση νέων τεχνολογικών εργαλείων. Υπάρχουν, όμως, κάποια σταθερά στοιχεία που ορίζουν το βασικό πλαίσιο μέσα στο οποίο δρα το σχολείο μας.
Αν και οι έρευνες διίστανται στο κατά πόσο ισχύει η υπόθεση κρίσιμης ή ευαίσθητης περιόδου εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας (σχετικά με το αν ένας άνθρωπος μπορεί να αποκτήσει απόλυτη ευχέρεια στη χρήση και ιδιαίτερα την προφορά της ξένης γλώσσας μετά την ηλικία των 13 ετών), φαίνεται ότι οι νεότεροι μαθητές μαθαίνουν αρχικά πιο αργά αλλά κατακτούν τη γνώση της ξένης γλώσσας σε μεγαλύτερο βαθμό.
Ξεκινώντας το γλωσσικό μας ταξίδι από μικρή ηλικία έχουμε σύμμαχο:
την πλαστικότητα του εγκεφάλου που βοηθά ιδιαίτερα στη φωνητική και μορφοσυντακτική γνώση της γλώσσας
την μη-αναλυτική διεργασία πληροφοριών που επιτρέπει στα παιδιά να αυτοματοποιούν δομές και να λειτουργούν πιο άνετα σε περιβάλλοντα καθημερινής, φυσικής χρήσης της γλώσσας
τη μεγαλύτερη εξωστρέφεια των παιδιών και την απουσία κοινωνικών συνήθως φόβων και ανασφαλειών που συναντάμε στους εφήβους
Επιπλέον η διγλωσσία από μικρή ηλικία παίζει ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη των εγκεφαλικών και γνωστικών δεξιοτήτων του παιδιού, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της μεταγλωσσικής τους επίγνωσης (metalinguistic awarenesses), της δυνατότητας τους δηλαδή να σκέφτονται και να αξιολογούν τη δική τους χρήση της γλώσσας.
Στο σχολείο μας πιστεύουμε στην εκμάθηση της γλώσσας μέσα από ένα ευχάριστο περιβάλλον όπου η γλώσσα περισσότερο ζει παρά διδάσκεται. Στα ολιγομελή μας τμήματα η εισαγωγή στη γλώσσα γίνεται:
μέσα από ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα σπουδών το οποίο βασίζεται στην πολυαισθητηριακή προσέγγιση με δραστηριότητες που εμπλέκουν τους μαθητές στη μαθητική διαδικασία
με βιωματικές δραστηριότητες που μιμούνται εμπειρίες και καταστάσεις της πραγματικής ζωής
με καθηγητές άριστα εκπαιδευμένους στη μεθοδολογία που ακολουθείται οι οποίοι ενισχύουν το κίνητρο και τη θέληση των μαθητών για μάθηση
Το σωστό ωστόσο ξεκίνημα πρέπει να συνοδεύεται από μια ουσιαστική και μεθοδολογικά εμπεριστατωμένη συνέχεια ώστε να αξιοποιήσουμε τις αναλυτικές δεξιότητες και ικανότητες εκμάθησης των μεγαλύτερων ηλικιών καθώς και την ανάπτυξη των αναλυτικών και κοινωνικών δεξιοτήτων που κατέχει ένα μεγαλύτερο ηλικιακά παιδί λόγω της ευρύτερης γνώσης που έχει για τον κόσμο γύρω του.
Βασικός άξονας της εκπαιδευτικής διαδικασίας για εμάς είναι η ενδυνάμωση της ταυτότητας των μαθητών μας και η απόκτηση επικοινωνιακής ευχέρειας στη χρήση της γλώσσας (fluency) με στόχο οι μαθητές μας να γίνουν κατανοητοί, ανεξάρτητοι χρήστες της γλώσσας και να την χρησιμοποιούν ως εργαλείο προσωπικής έκφρασης.
Σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει είναι σημαντικό οι μαθητές μας να είναι τόσο ενεργοί χρήστες της γλώσσας όσο και υπεύθυνοι, ενημερωμένοι πολίτες της παγκόσμιας κοινότητας. Μέσα από μια ουσιαστική, βιωματική μαθησιακή εμπειρία που στηρίζεται στη συστηματική χρήση της γλώσσας από τις πρώτες τάξεις, η διδασκαλία δεν περιορίζεται στην μάθηση της γλώσσας, αλλά επεκτείνεται στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής όπως:
ανάπτυξη κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων
έμφαση στη συνεργατικότητα και την ικανότητα των μαθητών μας να διαπραγματεύονται και να λαμβάνουν αποφάσεις σε ομάδες
ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης καθώς επίσης και της αποδοχής της διαφορετικότητας
καλλιέργεια της διαπολιτισμικής επίγνωσης των μαθητών καθώς και του ρόλου, των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων τους ως παγκόσμιοι πολίτες
Βασικές αρχές της εκπαιδευτικής μας μεθοδολογίας είναι:
Η ενεργή εμπλοκή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω του project-based learning. Από τα μικρότερα κιόλας επίπεδα προσεγγίζουμε τις θεματικές ενότητες μέσα από projects που μας επιτρέπουν να καλλιεργούμε την κριτική ικανότητα των μαθητών μας καθώς επίσης και τις δεξιότητες παρουσίασης, ανάπτυξης επιχειρημάτων και ανάληψης πρωτοβουλίας και ευθυνών.
Σε συνδυασμό με το project-based learning, η χρήση μεθόδων διερευνητικής μάθησης (inquiry based learning) μέσω της οποίας οι μαθητές βελτιώνουν τις δεξιότητες τους στο να εκφράζουν απορίες καθώς επίσης και να προσεγγίζουν τις θεματικές ενότητες βάσει όσων οι ίδιοι γνωρίζουν και όσων θα ήθελαν να ερευνήσουν και να μάθουν περαιτέρω σχετικά με κάθε ενότητα που δουλεύουμε.
Η βιωματική μάθηση μέσω της μεθόδου CLIL (Content and Language Integrated Learning) που προσεγγίζει διαφορετικά επιστημονικά πεδία (π.χ. μαθηματικά, μουσική, ιστορία κλπ.) μέσω της ξένης γλώσσας.
Σε συνδυασμό με τη βιωματική μάθηση, η πολυαισθητηριακή διδασκαλία (multi sensory learning) ιδιαίτερα στα επίπεδα pre junior έως elementary. Ερευνώντας τον κόσμο της μάθησης μέσα από τις αισθήσεις τους, οι μαθητές συνθέτουν πληροφορίες με μεγαλύτερη άνεση και βελτιώνουν την συγκέντρωση και αντίληψη τους.
Όλες οι παιδαγωγικές μας μέθοδοι έχουν ως άξονα τους μαθητές μας και τις ανάγκες τους και υλοποιούνται από το άρτια εκπαιδευμένο, συνεχώς καταρτιζόμενο διδακτικό προσωπικό μας που αποτελείται αποκλειστικά από πτυχιούχους των τμημάτων Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου, εκπαιδευμένους και στο εξωτερικό.